Krovinių gabenimas pilnomis mašinomis

Krovinių gabenimas pilnomis mašinomis

Kelių transportu gabenami įvairiausio pobūdžio kroviniai. Plataus vartojimo prekės, dažniausiai, supakuotos ant standartinių medinių padėklų, kas ypač paspartina krovinio pakrovimo / iškrovimo darbus. Pastarieji telpa į standartinius sunkvežimius ir jų pervežimas nėra labai sudėtingas procesas. Tačiau gabenami ir negabaritiniai kroviniai, kurių išmatavimai ar svoris yra didesni nei leidžia įvairūs tarptautiniai susitarimai, o tai, iš pervežimo organizatoriaus reikalauja specialaus transporto bei žinių. Gabenami skysti kroviniai, kurių pervežimams naudojamos autocisternos. Gabenami šaldyti gaminiai, kuriems reikalinga pastovi -20oC temperatūra, nors išorėje lauko temperatūra gerokai aukščiau 0oC. Arba atvirkščiai – žiemą gabenami bijantys šalčio kroviniai autošaldytuvą naudojant oro temperatūros pašildymui transporto priemonės viduje, taip panaudojami autošaldytuvai.

Standartinių sunkvežimių ES šalyse, išskyrus Skandinaviją, bendroji masė su kroviniu negali viršyti 40 t.. Standartinis vilkikas su puspriekabe apytiksliai sveria 16 t., taigi, krovinio galima pakrauti iki 24 t.. Skandinavijoje keliai pritaikyti ilgesniems sunkvežimiams – bendras autotraukinio ilgis negali viršyti 25,25 m. (visoje kitoje ES teritorijoje autotraukinio ilgis negali viršyti 18,75m. (autovežiai 20,75m.)) , taigi, dažniausiai naudojamas variantas Skandinavijoje – prie standartinio autotraukinio, važinėjančio ES, pirmos dalies, prikabinamas 2 ašių vežimėlis su balnu, o ant jo dar pakabinama standartinė puspriekabė, taip ašių skaičius pasiekia 8, kas leidžia vežti iki 40 t. krovinio. Vieno tokio sąstato, su kroviniu, bendras svoris gali siekti iki 60 t.

Taigi, prekių įvairovė privertė sunkvežimių, priekabų ir puspriekabių gamintojus prisitaikyti tiek prie pačių pervežamų prekių specifikos, tiek prie gamtos sąlygų tų šalių, per kurių teritoriją gabenami kroviniai.

Šiai krovinių gabenimo rūšiai naudojamas autoparkas: 

  • Vilkikai su standartinėmis 13,6 m užuolaidinėmis puspriekabėmis, krovumas 34 ep. / 92 cmb. / 24,5 t., vidiniai krovinių skyriaus išmatavimai 13,6x2,48x2,75 m.;
  • Vilkikai su šaldytuvinėmis puspriekabėmis ( autošaldytuvai ) – gabenimo temperatūra pagal poreikį nuo -30 ° C iki + 30 ° C, krovumas 33 ep. / 88 cmb. / 23,5 t., vidiniai krovinių skyriaus išmatavimai 13,.3x2,.46x2,.65 m.;
  • Autotraukiniai (didžiakūbės) – užuolaidiniai su bortais, krovumas 38 ep. / 120 cmb. / 24 t., vidiniai krovinių skyrių išmatavimai 7,75x2,48x2,95 + 7,75x2,48x3,05 m. arba vidiniai krovinių skyrių išmatavimai 7,35x2,48x2,95 + 8,15x2,48x3,05 m.;
  • Pusfūrės – kietašonės arba užuolaidinės su bortais ar be bortų, krovumas 15 - 22 e.p / 35-65 cmb. / 3,5 – 10 t.;
  • Autocisternos;
  • Savivarčiai – krovumas (t.) – 25, vidiniai A/ M išmatavimai (ilgis, plotis, aukštis, m.) - 13,30 / 2,48 / 2,40, tūris (m3) – 79, talpa europaletėmis – 33;
  • Platformos Krovumas (t.) – 24 – 28 Vidiniai A/M išmatavimai (ilgis, plotis, aukštis, m.) – 12,39 / 2,49
  • Megos (Megatrailer) Vidinis ilgis – 13,62 m.  Vidaus plotis 2,46/2,48 m.  Vidaus aukštis 2,98/3,00 m.  Europaletės – telpa maždaug 34 vienetų
  • Vilkikai su puspriekabėmis gyvuliams vežti
  • Vilkikai su puspriekabėmis judančiomis grindimis (cargo floor) Bendra leistina masė 40 t  Bendra masė (techn.) 39 t Ašių keliamoji galia (techn) 27 t  Balno apkrova (techn.) 12 t  Sava masė 7.4 t  Vidinis ilgis 13.500 mm  Vidinis plotis 2.470 mm  Vidinis aukštis priekyje – 2.680 mm, gale – 2.780 mm = Tūris 91 m³ Bendras plotis 2.550 mm
  • Vilkikai su dviaukštėmis puspriekabėmis (doubledeck, doppelstock)
  • Vilkikai su puspriekabėmis ritiniams (coil munde)
Pusfūrės Mini sunkvežimiai Mikroautobusai
Su keltuvu (liftu) gale, kietašonės arba užuolaidinės, su bortais ar be bortų, krovumas 15-22e.p / 35-65cmb. / 3,5-10t. Su keltuvu (liftu) gale, kietašoniai arba užuolaidiniai, su bortais ar be bortų, krovumas 8-10e.p / 15-25cmb. / 1-2t. Krovumas 4-6 e.p / 10-15cmb. / 1-2t.